-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46569 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

با توجه به آيات قرآن هود در دعوت قوم خود از چه شيوههايي بهره گرفت؟
او در شيوة دعوت از اموري به اين شرح بهره ميگيرد: 1- اعلان ميدارد كه براي دعوت خود، انتظار پاداشي از آنان ندارد، چنانكه ميفرمايد:
«ياقَومِلا أسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إنْ أَجْرِيَإلاّ عَلَيالَّذي فَطَرَني أفلا تَعْقِلُونَ». هود/51: ] اي قوم من! پاداشي از شما طلب نميكنم. پاداش من بر خدايي است كه مرا آفريده است، چرا نميانديشيد.[
2- به آنان نويد ميدهد كه اگر از شرك، روي برتابند و به خدا روي آورند، درهاي رحمت بر آنان گشوده ميشود، چنانكه ميفرمايد:
«وَيا قَومِ اسْتَغْفِرُوا رَبّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إلَيْهِ يُرْسِلِالسَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَاراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّهً إلي قُوَّتِكُمْ وَلاتَتَولَّوا مُجْرِمينَ» هود/52] اي قوم من!از خدا طلب مغفرت كنيد، به سوي او بازگرديد، تابارانهاي پيدرپي براي شما بفرستد و برنيروي شما بيفزايد و بسان مجرمان از خدارو برمتابيد.[
3- نعمتهاي الهي را كه به آنان ارزاني گرديده است، يادآور شوند و شكر وسپاس آن را به جاي آورند، چنانكه ميفرمايد:
«فَاذْكُرُوا آلاءَاللهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» اعراف/69
4- سرانجام يادآور ميشود، از كيفرهاي الهي كه شامل پيشينيان شد، عبرت بگيرند، چنانكه ميفرمايد:
«وَاذْكُرُوا إذْ جَعَلَكُمْ خُلَفاءَ مِنْ بَعْدِ قَوْمِ نُوحِ»اعراف/69،و در آيه ديگرمي فرمايد: «فَإنْ تَوَلَّوا فَقَدْ أبْلغتُكُمْ ما أُرْسِلْتُ بِهِ إلَيْكُمْ وَيَسْتَخْلِفُ رَبّي قَوْماً غَيْرَكُمْ وَلاتَضُرّونَهُ شَيْئاً إِنّ رَبّي علي كُلِّ شيءٍ حَفيظٍ». هود/57
]اگر از دعوت من روي برگردانيد، من رسالت خود را انجام دادهام و خدا شما را ميبرد و قوم ديگري را جانشين شما ميسازد و هرگز زياني به خدا نميرسانيد، خداي من از همهچيز آگاه است. [

منشور جاويد ج 11
آية الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.